دکتر مهرزاد کیانی ضمن ایراد سخن در خصوص خطاهای شایع پزشکی در این سمینار اظهارداشت: عوامل رفتاری، هزینه های درمانی، رشته های تخصصی، عدم مطالعه کافی پزشک، عدم مجهز بودن مراکزدرمانی به وسایل و تجهیزات موردنیازپزشکی، نقص در مدیریت وعدم استفاده صحیح از نیروی انسانی و لوازم و تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی را از جمله عوامل موثر در شکایات بیمارن برشمرد.
وي عنوان داشت: بی توجهی به مسائل فرهنگی آداب و سنن قبیله ای و اعتقادی، قصور درمراقبت های بعد از عمل جراحی و همچنین نداشتن مطالعه کافی از تازه های پزشکی از دیگر عوامل موثر در ایجاد شکایات توسط بیماران است.
این متخصص پزشکی قانونی با بیان این مطلب که 75 درصد شکایات به مسائل اخلاقی و رفتاری بر می گردد گفت: مجموعه پزشکی با رفتار منطقی و سنجیده با بیمارشان می توانند از نارضایتی و ابراز شکایات پیشگیری کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران رشته های همچون، ارتوپدی، زنان و زایمان، جراحی عمومی، جراح مغز و اعصاب، دندانپزشکی را از رشته های پر شکایت عنوان کرد.
کیانی با تاکید بر رعایت اخلاق پزشکی گفت: بیمار اگر آسیب ببیند ممکن است شکایت نکند ولی اگر بیمار آزرده خاطر شود خیلی محتمل است که شکایت کند.
- نویسنده : یزد فردا
- منبع خبر : خبرگزاری فردا
سهشنبه 21,ژانویه,2025